dvojkridlova-posuvna-brana

Príprava na dvojkrídlovú bránu na motor spočíva hlavne v kabeláži, ktorá je trocha náročnejšia ako pri posuvných bránach, na druhej strane dvojkrídlová brána si nevyžaduje tak náročnú betónovú prípravu, ako posuvná brána. Finančne je táto príprava najmenej náročná.

POZOR!!! všetky kotvenia musia mať pevný podklad. Čiže ak je na múriku polystyrén, alebo styrodur, na takýto podklad nie je možné kotviť bránu a jej komponenty.




Nákresy na prípravu betónu aj kabeláže si prosím stiahnite v PDF formáte:

pdfPríprava na dvojkrídlovú bránu na motor v PDF, šírka otvoru 4,5 metra

pdfPríprava na dvojkrídlovú bránu na motor v PDF, šírka otvoru od 4,5 - 6 metrov

pdfPríprava na maják pre dvojkrídlovú bránu v PDF

Tu je fotografia už po namontovaní brány. Skrinka s elektronikou je na pravej strane, odtiaľ idú samostatné káble k motorom, fotobunkám (sú z prednej strany na múriku foto č.2), prípadne k majáku, ktorý nie je na tejto fotografii.

Dvojkrídlová brána

Dvojkrídlová brána 2

Najčastejšie otázky zákazníkov:

1. Mám už položenú dlažbu a nemám pod ňou ten malý základ na spodný doraz. Môžeme to zakotviť len do dlažby?

...môžeme, ale doraz by brána vytrhla približne po mesiaci aj s dlažbou. Pri zavretí motor natlačí pomerne veľkou silou obidve krídla na spodný doraz a ten, ak nie je riadne prikotvený o betón je len otázkou času kedy ho motor vytrhne. Vyberte dlažbu a dobetónujte ten základ, pretože je to veľmi dôležitá vec pre spoľahlivé fungovanie brány.

2. Sú natiahnuté káble pre ramená motorov, ale nemám káble pre fotobunky a dlažbu mám už položenú, vadí to?...pôjde motor aj bez fotobuniek?

...motor v podstate bude normálne fungovať aj bez nich, avšak z pohľadu bezpečnosti sú fotobunky veľmi dôležité. Skúste vybrať dlažbu a dotiahnuť tie káble. Môže totiž nastať situácia, že keď otvoríte bránu, odparkujete auto v jej dráhe a niekto omylom stlačí tlačítko na ovládači, motor nevie rozpoznať, že je tam prekážka a brána narazí do auta. Napriek tomu, že motor má tlakový spínač a dokáže tlakom zistiť, že mu niečo stojí v ceste, sila na ramená je dostačujúca, aby brána zanechala na aute škodu...

3. Netreba nejaké dodatočné stĺpiky na bránu?...udrží mi múrik to krídlo?

Hliníkové oplotenie je vyrobené z najľahšieho materiálu. Ani drevo, dokonca ani plastové oplotenie nie je ľahšie. To krídlo, ktoré vidíte hore na fotografii vážilo 22kg ( šírka 1500mm a výška 1400mm).

Váš múrik to zaručene zvládne aj bez ďalších oporných stĺpikov za predpokladu, že staviteľ múrika zaručí jeho pevnosť a hlavne to, že základ je v nezamŕzajúcej hĺbke.